Zwolle
Zwolle
Breda
Amsterdam
Roermond
088 - 118 57 00 Showroom geopend: ma - vr 08:00 - 17:00 Gouwe 1, Zwolle
088 - 118 57 00 Showroom geopend: ma - vr 08:00 - 17:00Oude Leijstraat 1 / hoek Tilburgseweg, Breda
088 - 118 57 00 Showroom geopend: Op afspraak Zekeringstraat 32, Amsterdam
088 - 118 57 00 Showroom geopend: Op afspraak Solvayweg 2, Roermond

Financieel medewerker (32-40 uur)

Jij

Jij houdt van overzicht en de boel op orde. Zowel in de openstaande debiteuren en crediteuren, als op projectniveau. Je weet wanneer betalingstermijnen verlopen en anticipeert daar proactief en tijdig op, zodat de administratie op orde blijft.  Daarnaast houd je de administratie en digitale informatie up to date en overzichtelijk. Zodat je bij vragen van collega’s of klanten altijd de juiste gegevens en afspraken voor handen hebt. 

Het betreft een fulltime baan, die moet passen bij jouw (privé)situatie. Daarom bekijken we in overleg hoe jij in die 32-40 uur het best tot je recht komt binnen Aberson. 

Wij

Wij zijn Aberson. Specialist in keramische gevels en dakpannen, al bijna 100 jaar. We adviseren architecten en aannemers bij de ontwikkeling van nieuwe projecten. En dan specifiek voor keramische gevels of keramische daken. Het begon voor ons allemaal met gevelstenen, maar inmiddels doen we veel meer dan dat. Zo zijn we altijd bezig met nieuwe duurzame of circulaire keramische materialen. We hebben vier vestigingen, in Zwolle, Amsterdam, Breda en Roermond. Jij werkt op ons hoofdkantoor in Zwolle.

De slogan van Aberson is: ‘We think brick’. En zo is het ook echt. Onze mensen zijn stuk voor stuk bevlogen in hun vak en de producten waarmee we werken.  

Wat ga je doen?

Debiteurenadministratie

  • Verzamelen van relevante gegevens met betrekking tot openstaande debiteuren en deze controleren op volledigheid en juistheid. 
  • Controleren en bijhouden van openstaande posten en versturen herinneringsnota’s conform de procedure.
  • Signaleren en tijdig ondernemen van actie ten opzichte van debiteuren (zowel telefonisch als schriftelijk).
  • Opstellen van de betalingsherinneringen op conform richtlijnen.
  • In samenspraak met debiteuren betalingsafspraken maken binnen bestaande procedures en richtlijnen.
  • Indien nodig tijdig escaleren van openstaande debiteuren naar leidinggevende
Crediteurenadministratie
 
  • Bewaken crediteurenoverzicht
  • Controleren, valideren en prioriteren van ontvangen herinneringen en aanmaningen en onderneemt actie waar nodig
Algemeen
 
  • Verstrekken van mondelinge en schriftelijke informatie op verzoek aan debiteuren, crediteuren en collega’s.
  • Up to date houden van systemen: vastleggen en actualiseren van gegevens, afspraken en wijzigingen conform procedures en richtlijnen.
  • Archivering financiële stukken en digitale informatie.
  • Registreren en coderen van inkoop- en verkoopfacturen.
  • Het oplossen van opmerkelijke afwijkingen.
  • Voorbereiden van betalingen op bedrijfs- en projectniveau.

Wie zoeken we?

We zoeken een zorgvuldige en resultaatgerichte doener. Iemand die de handen uit de mouwen steekt, nauwkeurig werkt en overzicht bewaakt. Ervaring in de bouw is handig, maar niet nodig. Net als technische kennis. Ervaring in een vergelijkbare functie is zeker een pré. 

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde opleiding gericht op bedrijfsadministratie
  • MBO+ werk- en denkniveau
  • Kennis van Excel
  • Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling

Wat krijg je van ons?

Een mooie ambitieuze job in Zwolle in 32-40 uur die je grotendeels zelf mag indelen. Met veel vrijheid: inhoudelijk en praktisch. Een goed salaris en arbeidsvoorwaarden. En niet te vergeten: 35 fijne collega’s.

Ben of ken jij de ideale kandidaat voor deze functie?

Dan ontvangen we graag een korte motivatie en je cv! Mail dit naar personeelszaken@aberson.nl. Ken jij iemand die helemaal geknipt is voor deze baan? Tip ons diegene en jullie krijgen (bij indiensttreding) allebei een diner voor 2. 

Wil je meer weten? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Raymond Roeloffzen (controller) via raymond.roeloffzen@aberson.nl of bel met 088-118 57 00.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Het beste van Aberson.
De mooiste projecten, slimste producten en nieuwste innovaties maandelijks in je mailbox?

    close-link